‘Anka Kuşu’nun çekimleri tamamlandı.


‘Kelebekler Sonsuza Uçar’, ‘Kavanozdaki Adam’, ‘Yalnız Değilsiniz’ gibi filmlerin yönetmeni Mesut Uçakan, son filmi ‘Anka Kuşu’nun çekimlerini tamamladı.

Matrix filminin paralelinde bir film çektiğini söyleyen Uçakan, ‘Matrix’te sonunda dünyanın aslında bir simülasyon olduğu fikrine varılıyor. Yani orada 1000 yıllık tasavvuf felsefesinde olduğu gibi ‘yaşanan her şey hayaldir’ görüşü yansıtılıyor. Zaten kuantum fiziğindeki son gelişmeler de aynı şeyi söylüyor.

Bu filmde hayatın sırrını Matrix’ten daha kapsamlı bir şekilde anlatıyoruz. Filmin kahramanı olan yönetmen aslında benim. Ve benim 10 yıllık hayatı arayış sancımın bir özetini yansıtıyor. Filmde kahramanımız ölümsüzlüğün sırrını keşfediyor. Sonsuz hayata geçişi idrak ediyor. Yani anlıyor ki ölüm bir son değil. Ölümden sonra da yaşamaya devam ediyoruz. Sadece geride bedenimizi bırakıyoruz. Yani ten ölüyor ama ruh daima yaşıyor. Yani Matrix’in felsefesi bizim filmimizin yanında çocuk oyuncağı gibi kalıyor’ dedi.

Filmden kareler:
resim 1 resim 2 resim 3 resim 4 resim 5 resim 6 resim 7 resim 8

Fragman:

www.ankakusu.com

13 responses to “‘Anka Kuşu’nun çekimleri tamamlandı.

  1. Önemli olan felsefî galibiyet değil ki. Bu açılardan galip olduğumuzu sözkonusu etmek bile zaaftır. Sinema tekniği, sunumlar, verilen dersler. Hâkikatlerimizin çağcıl cümlelerle yeniden kodlanması. Burada altını çizdiğim şey, kelime ve vurgu seçimidir.

    Başımdan geçen bir olayı anlatayım. kelebekler Sonsuza Uçar filminin CD’sini aldım. Eve geldim ve bilgisayara koydum. Işığı söndürdüm. Filmle beraber odamda bir kelebek uçmaya başladı. Daha önce bir tane bile kelebek görmemiştim evimizde. CD’nin içinden mi çıktı acaba dedim. Sır Kapısı gibi bir şeydi. Sonra usulca tutum ve pencereden serbest bıraktım. Kahverengi, orta boy bir kelebekti.

    Matrix’lerden de hep etkilenmişimdir. Hayrolsun “the ghost of the matrix” filminin çekimini görmüştüm rüyamda. Sonra makinaların nasıl da insanları kıydığı dördüncü serinin içindeydim. Makinaların kurşunlarından ancak Allah’a sığınarak kurtulabilmiştim.

  2. ben bu filmde kaan girginin gençliğini canlandırdım göynükteki macera herşeyden çok güzeldi kısa süre bulundum ama çok değerli insanlarla tanıştım…

  3. sebahattin dağtaşoğlu:

    bu filimde istanbuldan gelen bir grubuz (zikir grubu) fakat burda ismimiz geçmediği gibi tanıtımda teşekkür dahi edilmiyor.
    açıklama istiyoruz.teşekkürler
    ________________________
    Degerli Sebahattin;
    bu sadece bir haberdir
    sitemizin film yada ilgili olan baska birseyle
    dogrudan alakasi yoktur..

  4. bu film inşallah gündeme oturan ve ilgi duyulan bir film olacağını ve başarı getireceğini umuyorum.saygılarımla

  5. Anka Kuşu filmini ne zaman izleyeceğiz.Lütfen bir açıklama istiyoruz.Filmin çok güzel olduğuna inanıyoruz.Bu sitenin vebmastırı kim bilmiyorum ama Mesut UÇAKAN abiyle görüşmemi sağlarsa teşekkür ederim. Saygılarla

  6. Bu film 9 Kasımda sinemalarda. Güzel fakat bir izlemeyle anlaşılamayabilir. Yönetmene diyecek birşey yok. Türk sinemasına kalite katacak bir yapıt. Konu bütünlüğü iyi sağlanmış. Bazı yerlerde oyunculuk zaafiyeti olsa da, yapımcılık bu kusuru profesyonelce örtmüş. (diye düşünüyorum)

  7. 9 kasımda sınemalardakı yerlerımızı sımdıden ayırtalım..turk toplumunun ızlemesı gereken bır fılm..tam zamanında vızyona gırecek olan bu fılmı kacırmayalımm..

Yorum bırakın