Savaş çocuklarına..

Savaş çocukları ile ilgili güzel bir video. Dua ile..


ilgili haber:

Savaşın çocukları
BM
Çocuklara Yardım Fonu UNICEF, Irak’ta 4 ila 5 milyon arasında çocuğun
savaş yüzünden yetim kaldığını açıkladı. Örgüt, uluslararası doktorlar
ve hastanelerden bu çocukların psikolojik tedavileri için harekete
geçmesini istedi
Savaşın çocukları

UNICEF’in Irak
Temsilcisi Roger Wright, Irak’ta 2003 yılında başlayan işgalin asıl
kurbanlarının ailelerini kaybeden Iraklı çocuklar olduğunu söyledi.
Wright, savaşın başlangıcından bu yana 4 ila 5 milyon arasında çocuğun
yetim kaldığını açıkladı. Irak hükümetini ülkenin dört bir yanında kriz
haline gelen yetim çocuklar konusunda uyaran UNICEF temsilcisi, çaresiz
kalan bu çocuklar için programların yoğunlaştırılmasını istedi. Roger
Wright, hükümetin yetim ve evsiz kalan çocuklar için özel sığınma
evleri açmasını isteyerek “Aksi takdirde bu çocukların akıbeti
bilinemeyecek” dedi.

YETİM SAYISI 4 KAT ARTTI

Irak’ta 90’lı yıllarda resmi rakamlara göre 1
milyon 100 bin yetim çocuk vardı. Ancak bu rakam son şiddet olaylarında
dört katına çıktı. Irak devletinin bugünkü şartları da bu çocukların
çok azının sığınma evlerinde tutulmalarına olanak sağlıyor. Londra’da
yayınlanan Şarkul Avsat gazetesinin haberine göre, çocukların savaş
yüzünden yaşadıkları psikolojik sorunlara dikkat çeken UNICEF Irak
Temsilcisi Roger Wright, uluslararası doktorları ve hastaneleri, yetim
çocukların hayata kazandırılması ve tedavileri için harekete geçmeye
çağırdı.

EVLAT EDİNİYORLAR

UNICEF, Iraklı yetimlerin büyük bölümünün
akrabalarının yanında hayatta kalmaya çalıştıklarını açıkladı. Irak
Çalışma Bakanlığı da, yetim kalan çocuklarla yakından ilgilenmeye
çalıştığını belirterek yetimhanelerden ayrıldıktan sonra da onlarla
ilgilenildiğini kaydetti. Bakanlığa bağlı yetimhane idaresi, bazı
çocuklara da aile bulmada yardımcı olduklarını ifade etti. Irak Çalışma
Bakanlığı ülke genelindeki yetim çocukların durumları ile ilgili bir
çalışma başlattığını ve uluslararası örgütlerle koordineli
çalışılacağını açıkladı.

5 kardeş amcasında

Iraklı Mustafa Mecid, 2005 yılında kaybolan
ve kendisinden bir daha haber alınamayan kardeşinin 5 çocuğuna
baktığını söylüyor. Mecid, örf ve adetlerin sahipsiz kalmış çocukların
yetimhanelere bırakılmasını müsaade etmediğine dikkat çekiyor ve
onların geçimlerini nasıl sağladığını şöyle anlatıyor “Onların asıl
sahibi Allah’tır. Ben sadece bir vesileyim. Allah’a şükrediyorum ki
onları yedirme, giydirme ve eğitimlerini sağlama gücüm var. Bazı
çocuklar tüm bunlardan mahrum. Sokaklara düşüp perişan oluyorlar.”

Bir Cevap Yazın

