REİS BEY


Büyük izlemek için tıklayın

Üstat Necip Fazil KISAKÜREK’in ‘RESI BEY’ isimli tiyatro eserinin Mesut UCAKAN yönetmenligi ile sinemaya uyarlanmis hali.

Yönetmen

Mesut Uçakan
Senaryo Yazarı
Mesut Uçakan
Müzik
Özkan Turgay
Koral Sarıtaş
Oyuncular
Haluk Kurtoğlu Reis Bey
Murat Soydan Savcı
Bilal Yıkılmaz
Nihat Nikerel
Ümit Acar Mahkum
Nevin Aypar Dadı
Erol Tezeren Avukat
Sümer Tilmaç
Hicran Günay
Erdinç Akbaş
Kudret Karadağ
Eser
Necip Fazıl Kısakürek
Yapımcı
Ali Moroğlu
Görüntü Yönetmeni
Erhan Canan
Jenerik
Yalçın Turgut
Sanat Yönetmeni
Zeynep Kısakürek
Yapım
Moroğlu Film

***
Reis Bey, görevinde hiç taviz vermeyen kanunlara son derece bağlı ve kararlarında acımasız bir hakimdir. Sanıkların suçlu olduğuna kanaat getirirse, onları idam sehpasına göndermekten çekinmeyen Reis Bey’in hayatı bir katil zanlısıyla ilgili dava sonucu değişir.

Tüm deliller, mahkemeye gelen zanlının suçlu olduğunu göstermektedir ve Reis Bey, onu da idam ettirecektir. Sanık, her ne kadar suçsuz olduğunu iddia etse de, “Merhamet” diye yalvarsa da Reis Bey, kararını verir ve adam, idam edilir. Daha sonra, sanığın suçsuz olduğu anlaşılır.

Görevi bırakan Reis Bey, artık hayatını merhamet duygusunun yaygınlaşmasına adamıştır. Belalı insanların bulunduğu bir kahvede insanlara merhameti anlatır. Herkes, Reis Bey’e büyük saygı göstermektedir. Bir gün, bir polis baskını sırasında orada bulunanlardan biri, yanındaki uyuşturucuyu hakimin cebine saklar ve hakim yakalanır. Reis Bey, yıllarca hakim koltuğunda oturduğu mahkemede bir iftira sonucu artık bir sanık olarak yer alacaktır.

7 responses to “REİS BEY

  1. hasta yüreklere şifa olmuş yıllarca, yıllar önce seyrettiğim bir film idi her yerde aradım tekrar seyretmek için kısmet bu güneymiş. bu eser dünyanın ve ülkemizin bu günlerde aradığı her şeyi aslında kırk yıl önce veriyor ama anlayabilene ben bu filmi temin etmek istiyorum bana yardımcı olursanız sevinirim.

  2. böyle filmleri vizyonda sıkça görebilmek ümidiyle..
    maalesef bu tür filmlerin toplumu zinde tutacağına kanaat getirenler ne yayınlıyorlar..nede butür filmleri çekmeye biz önayak oluyoruz..
    merak ediyorum bir kerede hangimiz dur diyecek!

  3. çok güzel böyle bir film acaba bir daha çekilebilir mi belki yüz defa izledim ama asla bıkmam oskar verilse az

  4. reis bey filmini indirmemde bana yardımcı olursanız çok sevinirim…Uzun zamandır arıyorum ve bulamadım…

  5. reis filmini indirmek için vdownloader programını internetten indir ondan sonra google video git ( video penceresinin sağ alt kösesine tıkla) adresi vdownloder progmına kopyala sonra indirmeye başlıyor

  6. hicran günayın yüzü çok güzel acaba hala öylemi?ona nasıl ulaşabilirmiyim lütfen bana yardım edin filimde çok güzel bence hala yayınlanmalı

  7. muhterem kardeşim üstad Necip Fazıl KISAKÜREK beyin kitabından filme çevrilmiş bu filmin ikinci cd sinide eklersen daha güzel olmaz mı ??
    emeğine ve eline sağlık

Bir Cevap Yazın

