Bilinmeyen Osmanli – Prof. Dr. Ahmed Akgündüz


Büyük seyretmek için tıklayın
Rahmetli Adnan Kahveci’nin Maliye Bakanı olduğu ilk günlerde Prof. Dr. Ahmed Akgündüz’le bir sohbet sırasında istirham mahiyetinde:
“Muhterem Hocam! Eğitim hayatımda Osmanlı Devleti ile ilgili doğru bilgileri öğrenememiş ve aleyhte öğrendiğim bilgilerin yanlışlığını ve tarihimizi toptan inkârın zararlarını ancak Amerika’daki tahsil hayatımda anlamıştım. Bizim Osmanlı’yı batıran kurum diye gördüğümüz ‘iltizam’ usulünü Amerika’nın vergi toplamada kullanmak istediği modern bir iktisat teorisi olarak mastır derslerimde görünce şaşırdım ve tekrar Osmanlı’yı incelemeye başladım. İlk işim sizin Osmanlı Kanunnâmeleri adlı eserin 1. Cildini okumak oldu. Ancak bu tür eserleri herkesin okuması mümkün değil. Keşke Osmanlı devleti ile ilgili önemli soruları, bu eserlerinizin özeti olmak üzere 500 sayfa halinde özetleseniz ve adını da “BİLİNMEYEN OSMANLI” koysanız, ben de en az 500.000 adet bastırıp bütün meraklı insanlara dağıtsam.”.

3 responses to “Bilinmeyen Osmanli – Prof. Dr. Ahmed Akgündüz

  1. olduğu ilk günlerde Prof. Dr. Ahmed Akgündüz’le bir sohbet sırasında istirham mahiyetinde:
    “Muhterem Hocam! Eğitim hayatımda Osmanlı Devleti ile ilgili doğru bilgileri öğrenememiş ve aleyhte öğrendiğim bilgilerin yanlışlığını ve tarihimizi toptan inkârın zararlarını ancak Amerika’daki tahsil hayatımda anlamıştım. Bizim Osmanlı’yı batıran kurum diye gördüğümüz ‘iltizam’ usulünü Amerika’nın vergi toplamada kullanmak istediği modern bir iktisat teorisi olarak mastır derslerimde görünce şaşırdım ve tekrar Osmanlı’yı incelemeye başladım. İlk işim sizin Osmanlı Kanunnâmeleri adlı eserin 1. Cildini okumak oldu. Ancak bu tür eserleri herkesin okuması mümkün değil. Keşke Osmanlı devleti ile ilgili önemli soruları, bu eserlerinizin özeti olmak üzere 500 sayfa halinde özetleseniz ve adını da “BİLİNMEYEN OSMANLI” koysanız, ben de en az 500.000 adet bastırıp bütün meraklı insanlara dağıtsam.”.

  2. çok önemli katkılarınızdan dolayı teşekkür eder,başarılarınızın devamını mevladan temenni ederim.Allah razi olsun

Bir Cevap Yazın

